-MaSiH aDa WaKtU_

-MaSiH aDa WaKtU_

Friday, March 22, 2013

Akh Itu Menyentuh Qalb Akhnya 11#

(you make me cry, ayyo)



Akh(A) : Salam hadek Akhi (B)! macam mane exam so far..? Sume ok?


Akh(B) : Senyum. 



...



...



 *kriikk kriikkkk...*



... 



...



(lama selepas itu) 



Akh(A) : Senyum je? Saya  kira tu 1 petanda yang baik? Senyum kenyit mata.



Akh(B) : Senyum tanda kesyukuran . . Baik tak baik len citer . . .  Syukur sebab ujian dan nikmat yang Allah SWT  bagi . . .  Huhu . . .  Senyum kenyit mata juga.



Akh(A) : (Air mata kegembiraan seorg naqib). Subhanallah . . Bagus ah Akhi(B) ni! Macam ni Akh(B) ah jadi anak usrah kesayangan!  Mata pangkah tersenyum besar. Hehe..



Akh(B) : InsyaAllah . . . Tapi kalau nak tengok dari kaca mata academic math, susah la . . . Tapi nak wat macam mana an, yang penting ghoyah still Allah SWT an, ape  jadi pun, asal dapat keredhaan Die ok je . . .  Ni hasil sesi bbq* dlm usrah la ni... Uhuk2...



[Tiada dalam perbualan: Tunduk keinsafan, air mata mengalir deras tak terhenti-henti]



Akh (A) : Senyum.  Alhamdulillah. Seronoknya dengar. Pape pun Akh(B) kena sangat yakin, pape pn resultnya nanti, tu yang terbaik dari Allah ntok Akh(B). Senyum kenyit mata. doa saya untuk  mu.

Akh (B) :  All d bestand thanks  4 d remaining paper yea?


Akh (A) : K... Tq.. InsyaAllah, all da best... Senyum besar. nite,  salam...



Perbualan tamat.



Perbualan di atas benar-benar berlaku,  tetapi di dalam telepon bimbit-lah! Nama watak-watak dalam perbualan ini terpaksa dirashsiakan bagi melindungi kemaslahatan umat sejagat. . .



Sesi bbq yang dimaksudkan oleh Akh(B) adalah sesi bakar-membakar sampai hangus rentung jadi abu yang selalu dilaksanakan di dalam sesi bulatan gembira. Satu upacara wajib dalam memastikan sesi bulatan gembira yang bukan sahaja efektif, tetapi kool dan bergaya juga..!



Semoga bermanfaat! Aman.

No comments:

Post a Comment