-MaSiH aDa WaKtU_

-MaSiH aDa WaKtU_

Thursday, March 28, 2013

Akh Itu menyentuh Qalb Akhnya 13#





Sehari sebelum Akh(A) dibedah. Ohh, dia tu adalah Akh(A).


Saya call dia. Tak angkat. Saya call 2 kali. Still tak angkap. Saya anggap dia mesti tengah tenang kan diri. Saya buat kerja saya. Sekali dia ada call dan mesaj. Saya terkejut. Sekali buka mesaj dia lagi lah saya terkejut.



Akh(A) : " Asif akhi, apa khabar? Enta sihat? Macam mana dengan adik-adik enta?" dia bertanya.



Akh(B) : " Erk, sepatutnya ana yang tanya enta sihat ke tak. Ni terbalik pula. T_T" saya terkedu.



Hmm, disaat dia bakal bertarung dengan nyawa keesokan harinya, dia boleh bertanya perihal adik-adik saya. Saya hairan, manusia ke apa dia ni, dah sakit tu, fikirlah pasal diri sendiri dulu, tak yah fikir pasal orang lain.



Tapi, saya silap, dia bukan orang yang sebegitu. Dia sememang nya suka mengutamakan orang lain. Sampaikan tengah sakit pun boleh tanya khabar orang lain. 



Akh(A), enta pelik!



.........................................



Alhamdulillah, Allah permudahkan segala urusan Akh(A). Tidak pasti sama ada Allah mendengar doa kami ataupun Allah mendengar doa Akh(A) supaya Akh(A) dipermudahkan urusan, tetapi, sekarang ni berita gembira buat kami. Opperation Akh(A) berjaya.



Akh(A), ana taktahu lah sama ada anta tahu atau tidak, seriously, semalam memang ramai mendoakan anta wahai Akh(A). Ana tersangat yakin. Alhamdulillah, Allah mendengar.



Akh(A), semoga cepat sembuh. 

No comments:

Post a Comment