-MaSiH aDa WaKtU_

-MaSiH aDa WaKtU_

Thursday, November 21, 2013

Jika ia ditanya pada ku


[Adakah Dia di hati mu?]

Ketika seorng sufi di ajukan soalan,
"Apakah dikau takutkan Allah?"

Dia menangis & menjawab:
"Aku serba salah untuk mnjawab Ya atau Tidak, jika aku katakan tidak, aku akn mnjadi seorng kufur, sebaliknya andai Ya, aku terasa menjadi seorng munafiq. Sikap ku amat berbeza-beza dengan kata-kata"

Jika ia ditanya pada ku, aku mampu menjawab :

"Aku seorng Insan yang sedang bermujahadah agar ada Dia di hati ku, aku yakin aku telah memulakan langkah untuk mencintai-Nya swpenuh jiwa & kudrat ku"

"Aku yakin Allah itu dekat, pintu keampunan-Nya lebih luas daripada pintu kemurkaan-Nya"

"selangkah aku merapat, seribu langkah Dia merapat"

"Di mana Dia di hati ku bukan menagih satu jawapan, tetapi satu mujahadah & membutuh pengorbanan"

"Aku yakin satu masa nanti, akan ada Dia d hatiku scara totalitas, jua di hati mu duhai pembaca. . . ameen"

-Aku sangat kangen sama mu, Ya Allah !!-

No comments:

Post a Comment